Hvad skal mit barn have med?

Når dit barn starter i institution er der en del ting du skal huske at medbringe. Hvis dit barn starter i vuggestuen aftales dette med vuggestuepersonalet.

Hvad skal dit barn have med?

• Tøj efter årstiden plus lidt ekstra.
  • Godt fodtøj som dit barn kan klatre med, gå langt og i terræn.
  • Ekstra tøj (fra inderst til yderst)
  • Regntøj (det skal være stort nok til at komme udenpå flyverdragt)
  • Mad, gerne i kasse. Drikkedunk med VAND når vi skal på tur (ellers skal dit barn ikke have drikkedunk med i børnehave).

Vinterpåklædning

• Vi anbefaler termostrømper/uldsokker i den kolde tid, og forede vandtætte vanter (ikke strik og ikke fingervanter).
  • Skafterne på vinterstøvler skal helst ikke være for korte.
  • Vi anbefaler, at dit barn om vinteren bruger termo-, fleece- eller uldtøj.

Mad & drikke med på tur

Børnene skal selv have madpakker/kasse med. Madderne skal helst være pakket enkeltvis ind, da det vil minimere "store tab" hvis madpakken tabes når vi er på tur i sandet/ på skovbunden. Om sommeren/sensommeren begræns gerne søde frugter, da vi har mange hvepse.

Børnene har adgang til egne krus i kælderen, men giv dit barn en drikkedunk med VAND med.

Husk navn på madkasse og drikkedunk, da det kan være svært for både børn og voksne at finde den rigtige ejermand.